مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 16:352021-06-22بين الملل

پیگرد قانونی 2 شرکت فرانسوی به اتهام فروش تجهیزات جاسوسی به لیبی و مصر


واحد دادستانی ویژه جنایات جنگی در دادگاه پاریس دو شرکت فرانسوی را متهم کرده است که با فروش تجهیزات جاسوسی به لیبی و مصر، وسیله بازداشت و شکنجه مخالفان سیاسی این کشورها را فراهم آورده است.

- واحد دادستانی ویژه جنایات جنگی در دادگاه پاریس دو شرکت فرانسوی را متهم کرده است که با فروش تجهیزات جاسوسی به لیبی و مصر، وسیله بازداشت و شکنجه مخالفان سیاسی این کشورها را فراهم آورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، به گفته فدراسیون بین المللی حقوق بشر فیلیپ وانیه، مدیر عامل اسبق شرکت فناوری امسیس ، و سه مقام اجرایی کنونی و سابق شرکت فناوری نکسا به مشارکت در اعمال شکنجه متهم شده اند.

در حالی که ونیه، مدیرعامل امسیس تا سال 2010، در ارتباط با فروش تجهیزات به رژیم معمر قذافی متهم شده است، اولیویه بوبوت رییس شرکت نکسا به همراه رنو روکز مدیرکل شرکت و استفان سالیز رییس سابق آن به جرم فروش دستگاه های استراق سمع به حکومت مصر در زمان ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی تحت تعقیب قرار گرفته اند.

سازمان های حقوق بشری با استقبال از اقدام تازه دادگاه پاریس، آن را گامی شگرف رو به جلو قلمداد کرده اند.

وکلای فدراسیون بین المللی حقوق بشر با انتشار بیانیه ای آورده اند: اقدام دادگاه به این معنی است که آنچه ما به طور روزمره می بینیم، یعنی ارتباط بین ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگرد قانونی 2 شرکت فرانسوی به اتهام فروش تجهیزات جاسوسی به لیبی و مصر

پیگرد قانونی 2 شرکت فرانسوی به اتهام فروش تجهیزات جاسوسی به لیبی و مصر