مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 13:202021-06-22بين الملل

دولت اسپانیا رهبران جدایی طلبان کاتالونیا را عفو کرد


تلویزیون رسمی اسپانیا گزارش داد، دولت با عفو 9 تن از رهبران جنبش جدایی طلبی کاتالونیا که به دلیل نقش شان در تلاش نافرجام برای استقلال این منطقه در سال 2017 در زندان هستند، - تلویزیون رسمی اسپانیا گزارش داد، دولت با عفو 9 تن از رهبران جنبش جدایی طلبی کاتالونیا که به دلیل نقش شان در تلاش نافرجام برای استقلال این منطقه در سال 2017 در زندان هستند، موافقت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رویترز به نقل از تلویزیون رسمی اسپانیا گزارش داد، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا این حکم های عفو را که طبق نظرسنجی ها اکثر اسپانیانی ها با آنها مخالف هستند، ابتکاری برای نشان دادن حسن نیت و اولین گام به سمت حل درگیری سیاسی تلخ با منطقه ثروتمند شمالی توصیف کرد که دولتش تلاش کرد رفراندومی جدید درباره استقلال آن تحت نظارت دولت مادرید برگزار کند.

احزاب مخالف محافظه کار مادرید گفتند، به دلیل این حکم های عفو در برابر دادگاه شکایت خواهند کرد در حالی که صدها جدایی طلب در اعتراضاتی در بارسلون در روز دوشنبه گام سانچز را ناکافی دانسته و خواستار همه پرسی جدید درباره استقلال منطقه شدند.

تلاش گروه های استقلال طلب برای جدایی منطقه ثروتمند کاتالونیا واقع در شمال شرق اسپانیا از این کشور یکی از جدی ترین و بزرگ ترین بحران های سیاسی است که مادرید پس از دیکتاتوری ژنرال فرانک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت اسپانیا رهبران جدایی طلبان کاتالونیا را عفو کرد

دولت اسپانیا رهبران جدایی طلبان کاتالونیا را عفو کرد