مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 13:102021-06-22بين الملل

طالبان با جنگ نمی تواند قدرت را در دست گیرد


ارشناس نظامی و سیاسی افغان با اشاره به تصرف تعدادی از شهرستان ها توسط طالبان گفت این گروه باید بداند که از طریق جنگ نمی تواند قدرت را در افغانستان بدست گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، میرزامحمدیارمند آگاه مسائل نظامی و سیاسی افغانستان روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود:طالبان باید از چهار دهه جنگ در افغانستان درس عبرت بگیرد و بدانند که آغاز و ادامه جنگ یک طرح خارجی و به نفع دشمنان افغانستان است.

وی تصریح کرد طالبان باید با جدیت خواست ها و مسائل خود را از طریق گفتگو بدست آورد و بداند که مشکلات از راه مذاکره قابل حل است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تخریب زیرساخت ها توسط طالبان اظهار داشت اگر این گروه قصد مشارکت در دولت آینده را داشته باشد باید بدانند که تخریب زیرساخت های افغانستان به نفع هیچ کس نیست و در آینده مجبور می شوند که با هزینه زیاد آن ها را دوباره بسازند.

وی در ادامه با اشاره به تصرف تعدادی از شهر ها توسط طالبان گفت تضعیف مدیریتی در نهاد های امنیتی که از زمان تشکیل دولت وحدت ملی آغاز شد باعث تضعیف ارتش و پلیس شده است.

یارمند خاطرنشان کرد در هفت سال گذشته قراردادن افراد کم تجربه و با انگیزه سیاسی در پست های وزارت دفاع و کشور باعث شده است که نیرو های امنیتی و نظامی تضعیف شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان با جنگ نمی تواند قدرت را در دست گیرد

طالبان با جنگ نمی تواند قدرت را در دست گیرد