مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 12:402021-06-22سياسي

استقبال از طرح های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان


همدان_رییس کل دادگستری استان همدان گفت: طرح های مبتکرانه اجرایی شده در همدان همچون تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته های زیر مجموعه آن مورد تأیید ریاست قوه قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو بر مبنای سند تحول قوه قضاییه در استان ایجاد شده، مورد تأیید ریاست قوه قرار گرفته و اینک در سراسر کشور شناخته شده است.

رییس کل دادگستری استان همدان از کاهش 85 درصدی پرونده های معوقه در 21 ماه اخیر خبر داد و افزود: رفتن به سمت حبس زدایی و مجازات های جایگزین حبس، اثرات مثبتی در سطح جامعه نسبت به دستگاه قضایی ایجاد کرده است.

عدالتخواه ادامه داد: فعالیت های کمیته های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته های معین ستاد تألیف قلوب زمینه ساز صلح و سازش تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی شده، تا جایی که 25 پرونده قتل عمد به مصالحه و بخشش ختم شد.

وی تصریح کرد: با فعالیت کمیته معتذرین در حدود یک سال گذشته، بیش از یک هزار و 500 پرونده قضایی در استان همدان به مصالحه ختم شد، تا در نهایت 16 میلیارد و 274 میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی جرم بخشیده شود.

عدالتخواه همچنین از انجام دادرسی الکترونیکی برای سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده های قضایی هم یاد کرد و گفت: در 21 ماه اخیر با اجرای سه برنامه کمی قاضی محور، کیفی شعبه محور و حوزه محور بر میزان رضایت مندی مردم از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال از طرح های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان

استقبال از طرح های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان