مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 12:352021-06-22بين الملل

مادرید 9 رهبر استقلال طلب کاتالونیا را عفو کرد


دفتر نخست وزیر اسپانیا از عفو 9 نفر از رهبران استقلال طلب منطقه کاتالونیا خبر داد.

- به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که مادرید 9 نفر از رهبران جدایی طلب منطقه کاتالونیا را مورد عفو قرار داده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این افراد با اتهام مبادرت به برگزاری همه پرسی سال 2017 در خصوص استقلال این منطقه و ناآرامی های پس از آن بازداشت شده بودند.

لازم به ذکر است، پس از آنکه در سال 2017 میلادی پارلمان کاتالونیا قطعنامه استقلال از مادرید را به تصویب رساند، مجلس سنای اسپانیا نیز با رأی به فعال سازی ماده 155 قانون اساسی، خودمختاری این منطقه را سلب کرد؛ تحولاتی که به تنش ها میان دولت مرکزی مادرید و کاتالونیا را وارد مرحله جدیدی کرد.

کارلوس پیگدامون رییس منطقه خودمختار کاتالونیا نیز در اظهاراتی اعلام کرد که تصمیمات مادرید درباره انحلال پارلمان و نهادهای قانونی این منطقه را به رسمیت نمی شناسد.

در ادامه این تحولات، ماریانا راخوی نخست وزیر وقت اسپانیا 20 دسامبر همان سال را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام در منطقه کاتالونیا اعلام کرد.

سپس، دادگاه عالی اسپانیا 9 نفر از 12 رهبر جدایی طلب کاتالونیا را به اتهاماتی مشابه به 9 تا 13 سال زندان محکوم کرد که موجی از اعتراضات استقلال طلبان را در این منطقه برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادرید 9 رهبر استقلال طلب کاتالونیا را عفو کرد

مادرید 9 رهبر استقلال طلب کاتالونیا را عفو کرد