مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 11:502021-06-22بين الملل

اسپانیا 9 نفر از رهبران استقلال طلب کاتالونیا را مورد عفو قرار داد


دفتر نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که مادرید 9 نفر از رهبران جدایی طلب کاتالونیا که در بازداشت به سر میبرند را مورد عفو و بخشش قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که دولت مادرید 9 نفر از رهبران جدایی طلب کاتالونیا که در سال 2017 بازداشت شده بودند را مورد عفو قرار داد.

  این 9 نفر در سال 2019 به اتهام ایجاد اغتشاش، شورش و حیف و میل اموال زندانی شدند و سه نفر دیگر از آنها به اتهاک نافرمانی محکوم اما زندانی نشدند.

  پیش از این شورای اروپا رسما از دولت اسپانیا درخواست کرده بود که رهبران استقلال طلب کاتالونیا را آزاد کند و درخواستهای استرداد برای دیگر رهبران استقلال طلب را پس بگیرد.

این درحالیست که پارلمان اروپا سال گذشته مصونیت قضایی کارلِس پوجدمون ، تونی کامین و کلارا پونساتی سه نماینده منطقه کاتالونیا در پارلمان اروپا که به بلژیک پناهنده شده بودند را لغو کرد.

همه پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا، در سال 2017 با وجود مخالفت شدید دولت مادرید انجام شد که طبق گفته دولت محلی کاتالونیا بیش از 40 درصد از واجدین شرایط در آن شرکت کرده و 90 درصد از آن ها خواستار جدایی از اسپانیا شده بودند.

 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپانیا 9 نفر از رهبران استقلال طلب کاتالونیا را مورد عفو قرار داد

اسپانیا 9 نفر از رهبران استقلال طلب کاتالونیا را مورد عفو قرار داد