مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 10:102021-06-22بين الملل

سفیر چین در واشنگتن به کار خود پایان داد


کای تیانکای، پر سابقه ترین سفیر چین در واشنگتن امروز سه شنبه اعلام کرد بعد از هشت سال حضور در این پست و در زمان تیرگی روابط بین این دو اقتصاد بزرگ اول دنیا از سمتش کنار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کای که هم اکنون 68 سال سن داشته و از 65 سالگی به عنوان سن تعیین شده برای بازنشستگی برای دیپلماتهای ارشد چینی عبور کرده، از بابت حفظ خونسردی خود در زمان اختلافات اغلب پرحرارت میان پکن و دولت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا شناخته شده است.

وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه از اعلام اینکه چه کسی قرار است جانشین کای شود خودداری کرد اما منابع آگاه به رویترز گفتند که کین گانگ 55 ساله، یک معاون وزیر خارجه و از دستیاران معتمد شی جینپینگ رییس جمهور چین انتظار میرود که جانشین او در سمت سفیری در واشنگتن شود.

کین در فاصله 2014 تا 2018 به عنوان افسر ارشد پروتکل شی جینپینگ خدمت کرده است؛ دوره ای که در طی آن شی جینپینگ مکررا سفر خارجی داشته و میزبان مراسمات داخلی سطح بالای زیادی بوده است.

کین طی دو دوره خدمت به عنوان سخنگوی وزارت خارجه چین در فاصله 2006-2010 و 2011-2014 مشهور به داشتن موضعی جسورانه بوده و اظهارنظرهای قاطعی در دفاع از چین مطرح می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر چین در واشنگتن به کار خود پایان داد

سفیر چین در واشنگتن به کار خود پایان داد