مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 09:502021-06-22پزشكي

چطور توده سرطانی پستان را تشخیص دهیم؟


یک متخصص رادیولوژی با اشاره به ضرورت شناسایی توده های سرطانی کوچک پستان در مراحل اولیه، گفت: برخی ضایعات پستان فقط با استفاده از MRI قابل شناسایی است.

-  معصومه گیتی، متخصص رادیولوژی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره شناسایی توده های سرطانی در پستان ،با اشاره به اینکه نمونه برداری از ضایعات غیر قابل لمس پستان سال هاست که با گاید تصویربرداری انجام می شود، گفت: از موارد شناخته شده انجام نمونه برداری با گاید سونوگرافی است و یا انجام نمونه برداری از ضایعات کوچک با میکروکلسیفیکاسیون ها با گاید ماموگرافی که معمولا با دستگاه مخصوص استریو تاکسی انجام می شود.

این متخصص رادیولوژی افزود: با توجه به اینکه MRI روش بسیار دقیق و حساسی است، لذا برای تشخیص توده های کوچک پستان که در مراحل ابتدایی سرطان هستند گزینه تشخیص بسیار مناسبی است.

گاهی یک ضایعه یا توده مشکوک در پستان را با MRI پیدا می کنیم که در بررسی های بیشتری که بعد از MRI انجام می دهیم، سعی می کنیم ضایعه را با سونوگرافی یا ماموگرافی پیدا کنیم.

 گیتی با تاکید بر اینکه شناسایی ضایعات همیشه با استفاده از روش سونوگرافی و ماموگرافی قابل انجام نیست، گفت: بعضی مواقع ضایعه فقط با انجام MRI قابل مشاهده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور توده سرطانی پستان را تشخیص دهیم؟

چطور توده سرطانی پستان را تشخیص دهیم؟