مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 09:402021-06-22پزشكي

ربات جراحی از راه دور وارد فاز حیوانی شد


مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده ربات جراحی گفت: به تازگی جراحی از راه دور روی حیوانات را با ربات آغاز کردیم و پس از طی این مرحله با اخذ مجوز در حوزه انسانی ورود می کنیم.

- جی پلاس، دکتر علیرضا میرباقری عضو دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: سامانه جراحی رباتیک از راه دور یک اقتدار تکنولوژیک در کشور محسوب می شود و طی نزدیک به دو دهه اخیر پیشرفتهای قابل توجهی داشته است.

مهر نوشت؛ مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده سامانه جراحی رباتیک از راه دور با بیان اینکه بعد از ساخت این ربات توانستیم زمینه های مختلف تکنولوژیکی آن را ارتقا دهیم، گفت: در حال حاضر تنها یک نمونه ربات جراحی از راه دور خارجی در دنیا وجود دارد که در امریکا ساخته شده است؛ این رباتی که ما طراحی کردیم قابل رقابت با این نمونه امریکایی است.

به گفته میرباقری، ربات جراح ساخته شده در این شرکت دانش بنیان به لحاظ توانمندی فنی قابلیت های بیشتری نسبت به نمونه امریکایی دارد؛ در این سامانه جراحی ایرانی ابزاری ظریف تر از 5میلیمتری تعبیه شده در حالیکه ظریف ترین ابزار سامانه خارجی 8-12 میلیمتر است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده سامانه جراحی رباتیک از راه دور با بیان اینکه قیمت نمونه ایرانی یک سوم نمونه امریکایی و برابر با یک میلیون دلار است، گفت: همچنین قیمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات جراحی از راه دور وارد فاز حیوانی شد

ربات جراحی از راه دور وارد فاز حیوانی شد