مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 09:152021-06-22سياسي

نگرانی دیده بان حقوق بشر از تصمیم سودان برای تشکیل نیروی امنیتی مشترک


دیده بان حقوق بشر نسبت به طرح تشکیل نیروی امنیتی مشترک در سودان که مأموریت آن «تضمین حاکمیت قانون» و «مبارزه با تهدیدات امنیتی» است، هشدار داد.

- دیده بان حقوق بشر نسبت به طرح تشکیل نیروی امنیتی مشترک در سودان که مأموریت آن تضمین حاکمیت قانون و مبارزه با تهدیدات امنیتی است، هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الحره، دیده بان حقوق بشر ضمن هشدار نسبت به طرح تشکیل نیروی امنیتی مشترک در سودان که مأموریت آن تضمین حاکمیت قانون و مبارزه با تهدیدات امنیتی است، آن را مملو از مشکلات خواند که برخی از گروه های آن سوابق بد حقوقی دارند.

شورای حاکمیتی انتقالی سودان هفته گذشته تصمیمی مبنی بر تشکیل نیروی مشترک برای فیصله بخشیدن به هرج و مرج های امنیتی در پایتخت و ایالت های سودان اتخاذ کرد.

این تصمیم همچنین شامل تعیین مأموریت ها و اختیارات این نیروهای مشترک و همچنین بین این نیروها و طرف های شرکت کننده در آن است و نیروهای مشترک مستقر در پایتخت و ایالت ها به موجب این تصمیم فوراً فعالیت خود را آغاز می کنند و گزارش های فعالیت های آنها به کمیسیون ملی ارسال می شود.

این تصمیم که در بحبوحه تنش های فزاینده در اکثر نقاط این کشور و بحران اقتصادی حاد اتخاذ شد، باعث نگرانی فعالان حقوقی سودان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی دیده بان حقوق بشر از تصمیم سودان برای تشکیل نیروی امنیتی مشترک

نگرانی دیده بان حقوق بشر از تصمیم سودان برای تشکیل نیروی امنیتی مشترک