مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 08:502021-06-22اقتصادي

سکوتی که در گلوی محیط بانان خفه می شود


محیط بانی، شغلی حساس، سخت و پرخطری است ولی با این وجود هنوز هم محیطبانان کشورمان با مشکلات و کاستی های فراوانی مانند گیرودارهای حمل سلاح و کمبود تجهیزات به روز مواجه هستند؛ - مشکلاتی که محیط بانان بنا به گفته ی متولیان امر، براساس یک بخشنامه ی جدید، مجاز به طرح و بیان آن به رسانه ها نیستند! محیط بانان با وجود سختی های کار فراوان و دشواری های متعدد هنوز نتوانسته اند از کمترین حقوق خود برخوردار باشند و همواره مشکلات این قشر از سوی متولیان و مسئولان نادیده گرفته شده و حتی اخیراً مطرح شدنش نیز غیرمجاز اعلام شده است.

فعالان این حوزه هنوز از حمایت های لازم و شایسته برخوردار نیستند و این در حالیست که شهادت محیط بانان در سال های اخیر می بایست برای توجه بیشتر متولیان و مسئولان به این حوزه کافی می بود.

با این اوصاف شاید کمتر محیط بانی نیز بتواند درد و دلهایش را به گوش مسئولان و آحاد جامعه برساند، نمونه بارز آن مشکلاتی بود در گفت وگو با برخی محیطبانان استان شنیدیم ولی متولیان محیط زیست یزد به بهانه وجود بخشنامه ای از سوی دولت، آنها را حذف و سانسور و فریاد این حافظان سبز را در گلو خفه کردند.

فارغ از کمبود بسیار قابل توجه امکانات و به روز نبودن تجهیزات محیطبانان یزدی در مقابله با شکارچیان و محدوده وسیع فعالیتی آنان به علت کمبود نیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوتی که در گلوی محیط بانان خفه می شود

سکوتی که در گلوی محیط بانان خفه می شود