مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 08:302021-06-22اقتصادي

اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای ترمیم شکاف 114 درصدی حقوق


معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان به منظور ترمیم شکاف 114 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر با سایر سطوح صورت گرفته است.

- ، مهرداد قریب در نشست رؤسای تأمین اجتماعی فراگیر (متناسب سازی حقوق مستمری بگیران) که امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان هر سال بر اساس ماده 96 انجام می شود گفت: همچنین با توجه به ماده 111 متناسب سازی حقوق را انجام می دهیم و در حال حاضر 55 درصد بازنشستگان ما حداقل بگیر هستند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از دلایل ایجاد شکاف میان مستمری حداقل بگیر با سایر سطوح نحوه اعمال افزایش های سالانه است، گفت: این افزایش باعث اختلاف 114 درصدی میان حداقل بگیران و سایر سطوح بازنشستگی از سال 80 تاکنون شده است.

قریب تصریح کرد: بر همین اساس برای ترمیم این شکاف قرار شد متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه متناسب سازی در سال 88 یک بار اتفاق افتاد، گفت: بر اساس بند ب ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه ملزم به اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان بودیم که این کار به صورت جدی با مشارکت شرکای اجتماعی از سال 98 کلید خورد.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه موانعی سر راه اجرای متناسب سازی مستمری ها وجود داشت، افزود: یکی از این موانع قانون بودجه سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای ترمیم شکاف 114 درصدی حقوق

اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای ترمیم شکاف 114 درصدی حقوق