مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 08:202021-06-22پزشكي

بیماران سرطانی می توانند واکسن کرونا بزنند


تزریق واکسن کرونا یا عدم تزریق آن از اصلی ترین دغدغه های مبتلایان به سرطان است و این بیماران باید بدانند که صرف نظر از هر نوع درمان، می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشند.

تصمیم گیری در مورد زمان بندی واکسیناسیون کووید- 19 در بیماران دچار بدخیمی، باید به صورت فرد به فرد و تحت مشاوره پزشک معالج انجام شود.

نکته قابل توجه این است که اگر سرطان فعال یا بدخیمی هماتولوژیکی دارید که نیاز به شیمی درمانی دارد یا در پنج سال گذشته تومور تشخیص داده شده داشته اید، ممکن است خطر ابتلاء به بیماری را دریافت کنند و تزریق واکسن مانعی برای ادامه درمان نیست.

به طور کلی در صورتی که شرایط بیمار به گونه ای باشد که بتوان شیمی درمانی را به تعویق انداخت، جهت حفظ کارایی واکسن، بهتر است دو هفته قبل از شروع شیمی درمانی، واکسیناسیون کووید 19 انجام شده باشد.

البته در اکثر موارد شیمی درمانی بیماران را نمی توان به تأخیر انداخت.

در چنین شرایطی بیمار می تواند در دوره شیمی درمانی نیز واکسن را دریافت کند، اما توصیه می شود در همان روزهایی که بیمار شیمی درمانی می شود واکسن تزریق نشود و قبل از آن انجام شود.

اگر پیش از تزریق واکسن، شیمی درمانی کرده اید، پیشنهاد می شود واکسن را وقتی گلبول های سفید خون در حد طبیعی قرار دارند، انجام دهید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران سرطانی می توانند واکسن کرونا بزنند

بیماران سرطانی می توانند واکسن کرونا بزنند