مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 08:102021-06-22پزشكي

تسکین درد با ایمپلنت مغزی


مطالعه اخیر محققان مرکز سلامت لانگون نیویورک نشان می دهد که یک ایمپلنت مغز رایانه ای به طور موثری درد کوتاه مدت و مزمن جوندگان را تسکین می دهد.

- مطالعه اخیر محققان مرکز "سلامت لانگون نیویورک" نشان می دهد که یک ایمپلنت مغز رایانه ای به طور موثری درد کوتاه مدت و مزمن جوندگان را تسکین می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان این مطالعه این ایده را طرح اصلی برای ایجاد ایمپلنت های مغزی مناسب برای درمان سندرم درد و سایر اختلالات مبتنی بر مغز مانند اضطراب، افسردگی و حملات پانیک می دانند.

یافته های این مطالعه که 21 ژوئن در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شد نشان داد موش هایی که این دستگاه در مغز آنها کاشته شده در هنگام درد ناگهانی 40 درصد آهسته تر از زمانی که این دستگاه خاموش است، پنجه های خود را می کشند.

به گفته نویسندگان این مطالعه، این امر نشان دهنده آن است که این دستگاه از شدت دردی که این جوندگان تجربه می کنند، می کاهد.

محققان می گویند این اولین تحقیق است که طی آن از ایمپلنت مغز رایانه ای برای تشخیص و تسکین درد در زمان حال استفاده می شود.

جینگ ونگ (Jing Wang) نویسنده ارشد مطالعه گفت: یافته های ما نشان می دهد که این ایمپلنت یک استراتژی موثر برای درمان درد حتی در مواردی که تشخیص یا مدیریت علائم به طور سنتی دشوار است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسکین درد با ایمپلنت مغزی

تسکین درد با ایمپلنت مغزی