مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 06:352021-06-22سياسي

ورود هفت جاذبه طبیعی سمنان به فهرست میراث طبیعی ملی


هفت اثر و جاذبه طبیعی دیگر استان سمنان در شمار فهرست میراث طبیعی ملی قرار گرفت.

- در همین راستا، طی نامه ای از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار سمنان مراتب ثبت این هفت اثر در فهرست میراث طبیعی ملی ابلاغ شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، در نامه دکتر علی اصغر مونسان به علیرضا آشناگر آمده است: در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب دی ماه 1382 و آیین نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد 1384 به شماره 26975/ت 32915ه، هیئت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ تنگه ظلمات واقع در استان سمنان، شهرستان گرمسار، بخش مرکزی، جنوب شرقی پارک ملی کویر پس از تشریفات قانونی لازم به شماره 886 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می شود.

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

همچنین دکتر مونسان در 6 نامه مشابه و جداگانه دیگر ثبت ملی شش اثر طبیعی ملی را به استاندار سمنان ابلاغ کرده است که عناوین آثار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود هفت جاذبه طبیعی سمنان به فهرست میراث طبیعی ملی

ورود هفت جاذبه طبیعی سمنان به فهرست میراث طبیعی ملی