مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 06:102021-06-22اقتصادي

کشت گل های محمدی بر فراز کوه کیامکی


گل محمدی از جمله پرکاربردترین گل های تولیدی کشور است که در آذربایجان شرقی نیز جایگاه به خصوصی داشته و حتی بر فراز کوه کیامکی، یکی از قلل زیبا و سرسبز کنار رودخانه مرزی ارس از توابع شهرستان مرند نیز کشت می شود.

- همه ساله با فرارسیدن فصل بهار و شکفتن گل ها و غنچه ها بر روی شاخه ها، فصل برداشت گل های محمدی نیز فرا می رسد و کشاورزان و کارگران پیر و جوان، این گل های خوش عطر را از درختچه های سبز و صورتی برداشت می کنند.

ارقام بومی گل محمدی، 95 درصد سطح زیرکشت آذربایجان شرقی را تشکیل می دهد و پنج درصد باقی نیز ارقام اصلاح شده به صورت کشت بافت هستند.

این محصول که در زبان بومی به آن قیزیل گول گفته می شود، در آذربایجان شرقی از سالیان دراز کشت می شده و تاریخچه بلندی در صنایع غذایی ما دارد.

این محصول هم چنین به دلیل خاصیت بالا و کاربردهای مهمی که در صنعت دارد، از جمله گیاهانی است که در صورت صادرات ارزآوری بالایی داشته و علاوه بر مصرف خوراکی همواره برای تولید عطر و ادکلن های مختلف از اسانس آن استفاده می شود.

رتبه پنجم آذربایجان شرقی در تولید گل محمدی کشور/ طرح گردشگری کشاورزی استان در دست اجرا محمدباقر بی پروا، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در گفت وگو با ایسنا، در خصوص جایگاه آذربایجان شرقی از نظر تولید گل محمدی در کشور، می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گل های محمدی بر فراز کوه کیامکی

کشت گل های محمدی بر فراز کوه کیامکی