مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 06:102021-06-22اقتصادي

دلایل گرانی میوه اعلام شد


وجود انکار ناپذیر دلال ها، دوبرابر شدن قیمت فروش میوه توسط باغداران، افزایش قیمت نهاده های تولید نظیر کود و سم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، محمد شفیع ملک زاده اظهار کرد: وجود دلال ها در گرانی میوه را نمی شود انکار کرد، به جرات می توان گفت دلالان 200 تا 300 درصد قیمت میوه را از باغ خرده فروشی افزایش می دهند.

یک کیلو گیلاس 12 تا 15 هزار تومان بیشتر از کشاورزان خریداری نمی شود، در بازار بیش از 40 هزار تومان قیمت دارد.

وی در واکنش به دلایل بیش از دوبرابر شدن قیمت فروش میوه توسط خود باغداران گفت: باغداران نیز هر کسی محصول آنها را بالاتر بخرد به آن می فروشند اما با وجود افزایش قیمت میوه در باغ هنوز برای باغداران به صرفه نیست زیرا هزینه های تولید در یک سال گذشته افزایش افسارگسیخته ای داشته اند.

رییس نظام صنفی کشاورزی کشور ادامه داد: قیمت نهاده های تولید نظیر کود و سم با توجه به آزاد شدن نرخ ارز آنها از 4200 تومانی به نیمایی قیمت این محصولات را 300 تا 700 درصد افزایش داده، همچنین دستمزدها بالا رفته است به طوری هر کارگر برای یک روز کارکردن در باغ 200 هزار تومان طلب می کند.

ملک زاده تصریح کرد: هزینه های دیگری نیز مانند قیمت سبد افزایش یافته به طوری که قیمت هر سبد از 500 تومان به 4 هزار تومان تا 5 هزار تومان افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل گرانی میوه اعلام شد

دلایل گرانی میوه اعلام شد