مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 06:002021-06-22اقتصادي

تعادل در دام و مرتع کلید کاهش فشار بر عرصه های مرتعی


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر ضرورت کاستن از فشار بر عرصه های مرتعی در این استان به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: ایجاد تعادل و تناسب بین اراضی مرتعی و تعداد دام ها از مهمترین راه های کاهش فشار بر مراتع این استان است.

- سیدحسن میرعماد در بازدید از عملیات بیابان زدایی منطقه صوفی آباد سرخه که در معیت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام شد با اشاره به خشکسالی های یک دهه اخیر و نقش آن در اراضی مرتعی و پوشش گیاهی استان اظهار کرد: اجرای پروژه های مرتعداری نظیر: بذر کاری، کپه کاری و نهال کاری در مراتع و همچنین اجرا و توجه به مدیریت چرای دام به عنوان یک راهکار مدیریتی مفید جهت تعادل مناسب دام در اراضی مرتعی، می تواند تا حدودی فشار بر مراتع کشور و استان را کمتر کرد.

وی توجه به طرح های مرتعی را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: این شیوه باعث تقویت پوشش گیاهی، تثبیت خاک، کاهش فرسایش و تقویت ظرفیت مراتع و افزایش تولید علوفه می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به گستردگی اراضی بیابانی در این استان به اقدامات موثر استان و توجه بیشتر به بیابان زدایی در چند دهه اخیر پرداخت و ادامه داد: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه شرعی و انسانی است چرا که این امر یکی از فاکتورهای مهم در مقوله بیابان زدایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعادل در دام و مرتع کلید کاهش فشار بر عرصه های مرتعی

تعادل در دام و مرتع کلید کاهش فشار بر عرصه های مرتعی