مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 05:302021-06-22سياسي

یک قرآن دست نویس؛ تنها وسیله یادگار امام رضا(ع) در دنیا


طبق گفته معاون موزه های آستان قدس رضوی گفت هیچ شییی از امام رضا(ع) در دنیا وجود ندارد به جز یک قرآن دست نویس که منسوب به حضرت است.

- مهدی قیصری نیک در گفت وگو با خبرنگار  فارس در مشهد، در خصوص تعداد آثار به جا مانده از امام رضا(ع) که در موزه نگهداری می شود، اظهار کرد: در موزه آستان قدس رضوی فقط یک اثر منسوب به امام رضا علیه السلام وجود و آن هم قرآن به خط کوفی با وقف نامه شیخ بهایی است.

معاون موزه های آستان قدس رضوی ادامه داد: بنابراین آثار موجود در موزه آستان قدس رضوی دو دسته هستند یا آثار کاربردی که در طول تاریخ در حرم مطهر مورد استفاده قرار می گرفتند مانند درب، پنجره، ضریح، وسایل نظافت و غیره و دسته دوم آثاری هستند که توسط هنرمندان و ارداتمندان به حضرت رضا علیه السلام وقف و اهدا به این بارگاه ملکوتی شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که هیچ چیزی از امام رضا علیه السلام به جز از قرآن که آن هم منسوب است در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، تصریح کرد: از بعضی ائمه دیگر هم فقط قرآن های منسوب را داریم و وسیله دیگری وجود ندارد.

قیصری با اشاره به اینکه قرآن با دست خط منسوب به حضرت امام رضا علیه السلام مربوط به سال های 148 – 203قمری است، در خصوص مشخصات این قرآن افزود: خط قرآن کوفی16 سطری و تاریخ کتابت آن مربوط به قرن سوم قمری، جنس، نوع و رنگ اوراق؛ پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک قرآن دست نویس؛ تنها وسیله یادگار امام رضا(ع) در دنیا

یک قرآن دست نویس؛ تنها وسیله یادگار امام رضا(ع) در دنیا