مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 05:302021-06-22بين الملل

جنگ روانی جدید تل آویو در منطقه؛ افشای جزییات محرمانه از عملیات «اُپرا» علیه عراق


رژیم صهیونیستی پس از گذشت 40 سال، با انتشار جزییات جدید و محرمانه ای از عملیات «اپرا» علیه تاسیسات هسته ای عراق از زبان خلبانان شرکت کننده در این عملیات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در 7 ژوئن 1981 میلادی در حالی که رژیم صدام هنوز در حال جنگ با ایران بود، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی طی عملیاتی ویژه،  تأسیسات هسته ای عراق به نام اوسیراک (معروف به تموز)  را بمباران و ویران کرد.

پایگاه خبری روزنامه آنها را بیرون کرد اما اگر عراق به بمب هسته ای مجهز بود، چنین اتفاقی نمی افتاد و صدام حسین کویت و عربستان سعودی را اشغال می کرد .

یادلین ادامه داد: در سال 1991، دیک چنی وزیر دفاع وقت آمریکا که در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان رییس ستاد مشترک ارتش بود، از اسراییل تشکر کرد این در حالی بود که در همان زمان انجام عملیات به شدت از دست اسراییل عصبانی بود و حتی پرواز هواپیماهای اسراییلی، به ویژه اسکادران سوم F-16 را ممنوع اعلام کرد، اما بعد از ده سال ما را درک کرد که چه کاری انجام دادیم و به اهمیت آن پی برد.

امروز پس از 40 سال، معلوم شد که تغییر تاریخ، فقط سه ساعت طول کشید آن هم با هشت هواپیما و 16 بمب .

سرتیپ رلیک شفیر دیگر خلبان شرکت کننده در این عملیات گفت: 20 ثانیه قبل از رسیدن به هدف، آتش ضد هوایی هواپیماهای اسراییلی آغاز شد اما من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ روانی جدید تل آویو در منطقه؛ افشای جزییات محرمانه از عملیات «اُپرا» علیه عراق

جنگ روانی جدید تل آویو در منطقه؛ افشای جزییات محرمانه از عملیات «اُپرا» علیه عراق