مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 05:252021-06-22بين الملل

تقلای آمریکا برای جلوگیری از آزادی مأرب یمن


آمریکا در مذکرات اخیر یمن علنا به استفاده از ادبیات تهدید روی آورده تا از آزادی استان مأرب به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی رسانه ها خبر دادند که در جریان مذاکرات اخیر یمن، آمریکا علنا به جانبداری از ارتباط دارد .

الاخبار ادامه داد: به معضلات دشوار و شروط سیاسی سخت طرف یمنی و سعودی، جنگ آمریکا و چین بر سر تنگه ها، کریدورهای تجارت دریایی و جزایر حیاتی نیز اضافه شده؛ جنگی که یمن به خاطر برخوردار بودن از موقعیت جغرافیایی خاص، به یکی از میدان های اصلی آن مبدل شده است .

بر اساس این گزارش، آمریکا برای جلوگیری از استفاده یمن از موقعیت راهبردی خود و به منظور ممانعت از تسلط صنعاء بر شهر مأرب و تأسیسات نفتی موجود در این استان، خود را از نظر سیاسی و نظامی به آب و آتش آتش می زند تا مانع تحقق این هدف شود.

 به گفته الاخبار، واشنگتن بر این باور است در صورت آزادسازی شهر مأرب، امکان استفاده یمن از موقعیت راهبردیش در سطح گسترده فراهم خواهد شد و پس از این استان، مقصد آتی ارتش و کمیته های مردمی یمن، بازپس گیری مناطق غربی مشرف بر باب المندب خواهد بود از این رو نبرد مأرب در مرکز توجهات دیپلماسی آمریکایی و در صدر دستور کار تیم لندرکینگ فرستاده آمریکا در امور یمن قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلای آمریکا برای جلوگیری از آزادی مأرب یمن

تقلای آمریکا برای جلوگیری از آزادی مأرب یمن