مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 05:202021-06-22اقتصادي

اشتغال زایی بهره برداری از منابع طبیعی نیست/معدن دره زرشک ناپایدار است


دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد با بیان این که با وجود مخاطرات محیط زیستی، بهره برداری از معدن دره زرشک به توسعه پایدار نمی انجامد، گفت: اشتغال زایی فقط به بهره برداری از منابع طبیعی محدود نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، حسین ملکی نژاد، در نودمین نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد با محوریت تأثیر توسعه معادن علی آباد و دره زرشک استان بر منابع آب و محیط زیست مناطق مجاور به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به فعالیت معادن علی آباد و دره زرشک، اظهار کرد: تغییر مشخصات محیطی این منطقه به سبب حضور ماشین آلات سبک و سنگین، قطع درختان دانست.

وی از بین رفتن پوشش گیاهی، تغییرات رژیم دمایی و بارش منطقه و تولید گرما از دیگر تهدیدات طبیعی در منطقه معدنی دره زرشک دانست و افزود: این منطقه  خط الرأس ارتفاعات استان را تشکیل می دهد و باید بیش از پیش حراست شود.

دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد ابعاد دهانه معدن دره زرشک را حدود800 در 600 به عمق 200 متر دانست و گفت: دهانه معدن علی آباد حدود 500 در 200 و به عمق 400 متر است که می تواند گستره جغرافیایی عظیمی را در بر گیرد.

حمیدرضا علمی، عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه یزد آثار سوء فعالیت معدن دره زرشک را بر محیط زیست به مراتب بیشتر از آثار مثبت اقتصادی آن دانست و تصریح کرد: این مهم در نهایت توسعه پایدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال زایی بهره برداری از منابع طبیعی نیست/معدن دره زرشک ناپایدار است

اشتغال زایی بهره برداری از منابع طبیعی نیست/معدن دره زرشک ناپایدار است