مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 05:052021-06-22بين الملل

سئول-واشنگتن خاتمه کارگروه سیاست گذاری در قبال کره شمالی را بررسی می کنند


کره جنوبی و آمریکا در تلاش برای باز کردن باب گفتگو با پیونگ یانگ، به دنبال خاتمه دادن به کارگروه سیاست گذاری مشترک در قبال کره شمالی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که سئول-واشنگتن توافق کرده اند که امکان خاتمه دادن به فعاایت کارگروه سیاست گذاری در قبال کره شمالی را بررسی کنند.

این تصمیم می تواند حرکتی جهت جلب رضایت پیونگ یانگ باشد که با انتقاد از این کارگروه آن را مانعی در جهت روابط بین دو کره تلقی می کرد.

نو کیودوک نماینده ارشد امور هسته ای کره جنوبی و سانگ کیم همتای آمریکایی اش در جریان گفتگوها در راستای ارائه راهبردی برای از سرگیری دیپلماسی هسته ای با کره شمالی، به این توافق رسیدند.

ایجاد این کارگروه به سال 2018 بازمی گردد و هدف از آن کمک به دو هم پیمان (کره جنوبی و آمریکا) برای هماهنگی رویکردهایشان در قبال مسائلی از قبیل گفتگوهای خلع سلاح هسته ای، کمک های بشر دوستانه، اعمال تحریم ها و روابط بین دو کره بوده است.

سانگ کیم نماینده ویژه آمریکا در مسائل مربوط به شبه جزیره کره روز دوشنبه اعلام کرده بود که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا پیشنهاد دیدار با مقامات کره شمالی را در هر زمان یا مکان و بدون هیچ گونه پیش شرطی مطرح کرده و امیدوار است که پاسخی مثبت از پیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سئول-واشنگتن خاتمه کارگروه سیاست گذاری در قبال کره شمالی را بررسی می کنند

سئول-واشنگتن خاتمه کارگروه سیاست گذاری در قبال کره شمالی را بررسی می کنند