مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 04:052021-06-22بين الملل

افغانستان؛ پیشروی طالبان به سمت مزار شریف


تازه ترین گزارش ها از نبردهای سنگین میان نیروهای دولتی و طالبان که پس از خروج نظامیان آمریکایی شدت گرفته حکایت از سقوط قریب الوقوع مزار شریف دارد.

- نبردهای شدید میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان طالبان بر سر کنترل ولسوالی ها در ولایت های مختلف روز شنبه به مناطق شمالی این کشور گسترش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز به نقل از رسانه های محلی، درگیری ها میان طرفین در شهرهای میمنه از ولایت فاریاب، تالقان واقع در ولایت تخار، پلخمری در ولایت بغلان و مناطقی واقع در ولایت کندز از روز دوشنبه آغاز شده است.

برخی نمایندگان مناطق شمالی در مجلس افغانستان وضعیت موجود در این مناطق را بسیار وخیم توصیف کرده و ضمن درخواست از دولت برای اقدام فوری هشدار داده اند که شهر میمنه در ولایت فاریاب در آستانه سقوط قرار گرفته است.

این در حالیست که منابع دولتی از بازپس گیری کنترل مراکز ولسوالی های بنگی و خواجه غار در ولایت تخار خبر داده اند.

از سوی دیگر گفته می شود نیروهای دولتی از چندین ولسوالی در کندز و سرپل بیرون رانده شده و نبرد میان دو طرف هم اکنون در مراکز این دو ولایت جریان دارد.

اخبار ضد و نقیض از نبردها در حومه مزار شریف تازه ترین گزارش ها از نبردهای سنگین میان نیروهای دولتی و طالبان که پس از خروج نظامیان آمریکایی شدت گرفته حکایت از سقوط قریب الوقوع م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان؛ پیشروی طالبان به سمت مزار شریف

افغانستان؛ پیشروی طالبان به سمت مزار شریف