مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 03:202021-06-21پزشكي

توصیه های تغذیه ای برای جلوگیری از گرمازدگی


یک متخصص طب سنتی، بر مصرف میوه و سبزیجات و نوشیدنی های خنک برای جلوگیری از گرمازدگی در روزهای گرم سال تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، علیرضا یارقلی، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تغذیه مناسب فصل تابستان، گفت: در این فصل توصیه می شود افراد از غذاهای سرد و تر مانند آب دوغ خیار و نان، پنیر و هندوانه استفاده کرده و از مصرف غذاها و نوشیدنی های گرم پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: استفاده از نوشیدنی هایی مانند خاکشیر که برطرف کننده خشکی و خارش پوستی، بهبود دهنده معده و روشن و صاف کننده پوست است به همراه کمی آب لیموی به خصوص صبح ها و به صورت ناشتا سبب رفع عطش و گرمازدگی در فصل تابستان خواهد شد.

وی بیان کرد: تخم شربتی نیز مقوی دستگاه گوارش است و از گرسنگی کاذب جلوگیری می کند و به منظور لاغری و کاهش وزن نیز توصیه می شود؛ تخم شربتی ضد سرطان بسیار خوبی است و دارای فیبر بالایی بوده و از بروز دیابت نوع دو نیز پیشگیری می کند، مصرف این شربت ربطی به سردی و گرمی هوا ندارد اما در تابستان سبب خنک شدن و کاهش عطش می شود البته باید به این نکته تاکید کرد که افراد دارای معده سرد و مزاج سرد و تر در مصرف شربت های خنک زیاده روی نکنند.

یارقلی در خصوص مصرف دو میوه هلو و شلیل در این فصل عنوان کرد: هلو و شلیل با مزاج سرد و تر دو میوه محبوب فصل تابستان هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای برای جلوگیری از گرمازدگی

توصیه های تغذیه ای برای جلوگیری از گرمازدگی