مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 02:552021-06-21اقتصادي

زمین 84 میلیون سال قبل کج و صاف شده است


یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیاره زمین 84 میلیون سال پیش یک بار چرخش عجیبی داشته و سپس به حالت اولیه خود بازگشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیاره ما حدود 84 میلیون سال پیش چرخش عجیبی داشته است و 12 درجه کج شده است.

محققان می گویند: انحراف واقعی قطبی (TPW) یا تغییر جهت مجدد سیاره برای سایر سیارات و قمرها و زمین در حال حاضر با ماهواره کاملاً مستند شده است، اما آزمایش رواج آن در گذشته زمین توسط حرکت صفحات تکتونیکی پیچیده است.

انحراف واقعی قطبی چرخش یک جرم جامد شامل یک سیاره یا قمر با توجه به محور چرخش آن است که باعث تغییر مکان های جغرافیایی قطب شمال و جنوب آن یا به عبارتی سرگردانی آن می شود.

محققان می گویند: در این مطالعه ما یک رکورد جدید دیرینه مغناطیس شناسی (palaeomagnetic) با وضوح بالا از دو بخش چینه ای همپوشانی لایه های سنگ و لایه بندی در ایتالیا ارائه می دهیم که شواهدی را برای یک نوسان TPW حدود 12 درجه ای ارائه می دهد.

این مشاهدات نشان دهنده آخرین TPW مقیاس بزرگ است و این تصور را که محور چرخش زمین طی 100 میلیون سال گذشته تا حد زیادی پایدار بوده است، به چالش می کشد.

اما دانشمندان چگونه به این نتیجه رسیدند؟ دانشمندان با بررسی آنچه به عنوان داده های دیرینه مغناطیس شناسی شناخته می شود، می توانند دریاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین 84 میلیون سال قبل کج و صاف شده است

زمین 84 میلیون سال قبل کج و صاف شده است