مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 تیر 1400 ساعت 02:402021-06-21پزشكي

ماندگاری ویروس کرونا در محیط های آبی و فاضلاب


به اعتقاد محققان، ویروس کرونا در محیط های آبی به ویژه در فصول سرد ماندگاری بالایی دارد، ولی نتایج مطالعات نشان می دهد که استفاده از روش های نوین گندزدایی و کلرزنی می تواند به میزان 90 درصد از انتقال این ویروس به انسان جلوگیری کند، ضمن آنکه اپراتورهای تصفیه خانه‎های آب و مجموعه های تفریحی آبی باید ارزیابی ریسک و آنالیز کیفی آب را در اولویت قرار دهند.

دکتر مهدی شفیعی، مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه بومی سازی سامانه های گندزدایی در گفت وگو با ایسنا، گفت: از آنجایی که ماندگاری و مقاومت ویروس کووید- 19 نسبتا زیاد است، سیستم های مدرن تصفیه می توانند نقش مهمی در حفاظت سلامت عمومی جامعه ایفا کنند.

وی اضافه کرد: طبق آخرین مطالعات صورت گرفته، بقای ویروس کرونا در محیط های آبی با دمای پایین، نسبتا زیاد است و بنابراین بسترهای آبی و فاضلابی در فصول سرد می توانند بستر خطرناکی برای انتقال کرونا ویروس باشند.

شفیعی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا نسبت به دیگر میکرو ارگانیسم های موجود در آب، مانند اشرشیا کلی دارای مقاومت و طول عمر بیشتری است، اظهار کرد: یافته های علمی نشان می دهد که ویروس کرونا توانایی زنده ماندن خود در محیط های آبی، فاضلاب و زباله را حفظ می کند؛ از این رو ویروس کووید-19 می تواند از طریق فاضلاب به انسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماندگاری ویروس کرونا در محیط های آبی و فاضلاب

ماندگاری ویروس کرونا در محیط های آبی و فاضلاب