مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 16:352021-06-21اقتصادي

پیش بینی برداشت 200 هزار تن چغندرقند در گلستان


رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان از آغاز برداشت چغندرقند در استان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود بیش از 200 هزار تن چغندر قند در گلستان برداشت شود.

- علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که امسال در سطح چهار هزار و 500 هکتار از اراضی استان چغندرقند کشت شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از 200 هزار تن چغندرقند از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: سال گذشته دو هزار و 800 هکتار از اراضی به کشت چغندر قند اختصاص یافته بود که با استقبال کشاورزان امسال رشد دو برابری داشتیم.

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی استان گلستان با بیان اینکه برداشت چغندر قند یک هفته است که در استان گلستان آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد افزود: محصول برداشت شده به کارخانه های شیروان و جوین حمل می شود.

موسی خانی با توضیح اینکه میزان عملکرد چغندرقند به طور متوسط در هر هکتار 65 تن است و در زمین های مرغوب به 80 تا 100 تن هم در هکتار می رسد افزود: هر کیلو چغندرقند تقریباً هزار و 200 تومان است و در هکتار بیش از 50 میلیون تومان برای کشاورز درآمدزایی دارد.

وی افزود: چغندرقند درآمدی تقریباً برابر با کشت شالی دارد در حالی که میزان آب لازم برای کشت این محصول در مقایسه با شالی بسیار کمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 200 هزار تن چغندرقند در گلستان

پیش بینی برداشت 200 هزار تن چغندرقند در گلستان