مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 14:202021-06-21بين الملل

طرفداران شیخ زکزاکی تظاهرات اعتراض آمیزی در نیجریه برگزار کردند


هواداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز با برگزاری تظاهراتی اعتراض آمیز در این کشور خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط شیخ زکزاکی و همسر وی از بازداشت غیرقانونی کنونی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز دوشنبه در پیامی توییتری اعلام کرد که هوداران شیخ ابراهیم زکزاکی با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز روزانه خود خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط شیخ زکزاکی و همسرش ملامه زینت از بازداشت شدند.

بر این اساس، اعتراض حامیان علامه زکزاکی امروز در منطقه گراکی (Garki) واقع در شهر ابوجا برگزار شد.

این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال 2015 میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرامی را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده اند.

در سال 2015، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود 2 هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرفداران شیخ زکزاکی تظاهرات اعتراض آمیزی در نیجریه برگزار کردند

طرفداران شیخ زکزاکی تظاهرات اعتراض آمیزی در نیجریه برگزار کردند