مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 14:002021-06-21سياسي

بررسی طرح اصلاح قانون معادن در کمیسیون صنایع


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون معادن و بررسی موضوع تشکیل شورای عالی معادن در جلسه این کمیسیون خبر داد.

- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون معادن و بررسی موضوع تشکیل شورای عالی معادن در جلسه این کمیسیون خبر داد.

حجت الله فیروزی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور با حضور نمایندگان مرکز پژوهش ها، دیوان محاسبات، نمایندگان بخش خصوصی و خانه معدن در جلسه کمیسیون صنایع گفت: براساس ماده 9 قانون معادن فعلی، بهره برداری از ذخایر معدنی، مستلزم اخذ پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت است که وزارتخانه های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی نیازی به دریافت پروانه ندارند، در متن که در حال بررسی است، پیشنهاد شده وزارت دفاع نیز نیازی به دریافت پروانه بهره برداری در محدوده های فعالیت خود نداشته باشد که مقرر شد این پیشنهاد برای بررسی بیشتر به کمیته معدن و صنایع معدنی ذیل کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شود.

وی افزود: ماده 10 قانون معادن نیز درباره صلاحیت های مالی و فنی بهره برداران یا متقاضیان بهره بردار است که مقرر شد قانون به گونه ای اصلاح شود که افرادی که به دنبال فعالیت در حوزه معادن هستند، اهلیت لازم را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی طرح اصلاح قانون معادن در کمیسیون صنایع

بررسی طرح اصلاح قانون معادن در کمیسیون صنایع