مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 10:352021-06-21پزشكي

پلاسما درمانی مبتلایان به کرونا شکست خورد؟


پلاسما درمانی عوارض زیادی دارد و دیگر استفاده نمی شود اما معاون فنی سازمان انتقال خون ایران تأکید می کند که برای استفاده از این روش از سوی پزشکان مقاومت وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری، با گذشت بیش از 15 ماه از شیوع کرونا در ایران، دانشمندان پزشکی هنوز به هیچ راه حل قطعی برای درمان این بیماری دست پیدا نکرده اند.

داروهای تجویز شده، همان هاست که در ابتدای شیوع توصیه می شد و قبلا برای بیماری های ویروسی مشابه، کاربرد داشت؛ داروهایی که گاهی منجر به درمان می شود و گاهی هم بیمار را در روند بیماری تنها می گذارند تا جان دهد.

یکی دو ماه از شیوع کرونا نمی گذشت که روش درمانی پلاسما درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در دنیا مطرح شد؛ نخستین بار چین و پس از آن آمریکا از این روش درمانی استفاده کرد.

همان موقع اعلام شد که استفاده از این روش در درمان بیماران مبتلا به کرونا تأثیرگذار است.

کمی بیش از یک ماه از شیوع رسمی این ویروس در ایران نگذشته بود که بیمارستان مسیح دانشوری در هفتم فروردین از طریق سازمان انتقال خون از این روش درمانی استفاده کرد.

در این روش آنتی بادی یا پادتن ایجاد شده در بدن بهبود یافته های کرونا از طریق خون برداشته و مورد آزمایش قرار می گیرد و در نهایت آنتی بادی های محافظ، تصفیه و به بدن بیمار تزریق می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاسما درمانی مبتلایان به کرونا شکست خورد؟

پلاسما درمانی مبتلایان به کرونا شکست خورد؟