مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 10:252021-06-21بين الملل

خورشید امروز به انقلاب تابستانی رسید/ در نیمکره شمالی دیرتر شب می شود


کارشناس نجوم با بیان اینکه امروز صبح خورشید به نقطه انقلاب تابستانی رسیده است، گفت: ساکنین نیمکره شمالی زمین از جمله ایران، امروز طولانی ترین روز سال را در پیش خواهند داشت.

- اظهار کرد: هر سال با رسیدن خورشید به نقطه انقلاب تابستانی در مدارش شاهد طولانی ترین روز در کشورهای نیمکره شمالی می شویم و در مقابل کشورهای نیمکره جنوبی طولانی ترین شب را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه وقتی خورشید در مدار خود به نقطه انقلاب تابستانی می رسد در آن روز شاهد طولانی ترین روز خواهیم بود، بیان کرد: 8 صبح امروز دوشنبه 31 خردادماه، خورشید به انقلاب تابستانی رسیده و میل آن 23.

5 درجه می شود؛ بنابراین ارتفاع خورشید از افق شهرهای نیمکره شمالی زمین به بیشترین مقدار خود نسبت به روزهای دیگر می رسد و این یعنی مدت زمان حضور خورشید در بالای افق این شهرها و در نتیجه طول روز به بیشترین مقدار خود می رسد و شاهد طولانی ترین روز و کوتاه ترین شب خواهیم بود.

این کارشناس نجوم با بیان اینکه این پدیده برای ساکنین نیمکره جنوبی زمین برعکس خواهد بود و امروز در همه این شهرها کوتاه ترین روز و طولانی ترین شب را خواهیم داشت، بیان کرد: از فردا اول تیرماه تا 31 شهریور ماه روز به روز میل مداری و ارتفاع خورشید در آسمان شهرهای نیمکره شمالی کم می شود و طول روزها روز به روز کوتاه ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خورشید امروز به انقلاب تابستانی رسید/ در نیمکره شمالی دیرتر شب می شود

خورشید امروز به انقلاب تابستانی رسید/ در نیمکره شمالی دیرتر شب می شود