مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 08:252021-06-21بين الملل

پذیرش کیفرخواست علیه حزب «دموکراتیک خلق ها» در دادگاه عالی ترکیه


دادگاه قانون اساسی ترکیه کیفرخواست ارائه شده به این دادگاه برای بستن حزب «دموکراتیک خلق ها» وابسته به کُردهای این کشور را پذیرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اجرای مواضع ، اقدام دادگاه قانون اساسی ترکیه برای پذیرش این کیفرخواست علیه حزب دموکراتیک خلق ها، راه را برای ممنوع کردن فعالیت و بستن سومین حزب بزرگ این کشور در پارلمان را هموار می کند.

به نوشته این رسانه غربی، این پرونده ارائه شده به دادگاه قانون اساسی ترکیه اوج سرکوب چند ساله علیه حزب دموکراتیک خلق ها است.

بنا بر گزارش رویترز، طی سال های اخیر هزاران نفر از اعضای این حزب عمدتا به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی محاکمه شده اند.

حزب دموکراتیک خلق ها هر گونه ارتباط با تروریسم را رد کرده و پرونده مطرح شده در دادگاه قانون اساسی را یک اقدام سیاسی علیه خود خوانده است.

دادگاه قانون اساسی ترکیه در ماه مارس، پرونده ارائه شده به خود را به دلیل رویه های مربوط به حذفیات در اسناد، به دادگاه تجدیدنظر این کشور برگردانده بود.

دادستان دادگاه تجدیدنظر اوایل ماه جاری میلادی اصلاحات مدنظر دادگاه قانون اساسی را انجام داد و بار دیگر کیفرخواست علیه حزب دموکراتیک خلق ها را به این دادگاه عالی ارجاع داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرش کیفرخواست علیه حزب «دموکراتیک خلق ها» در دادگاه عالی ترکیه

پذیرش کیفرخواست علیه حزب «دموکراتیک خلق ها» در دادگاه عالی ترکیه