مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 08:252021-06-21پزشكي

توصیه هایی برای تندرستی در فصل گرما/ آبدوغ خیار یکی از بهترین غذاها در فصل تابستان


یک متخصص طب سنتی ایرانی با بیان این که میوه های تابستان هریک سرعت هضم و طبیعت خاص خود را دارند تاکید کرد:باید از مصرف هم زمان چند میوه با هم خودداری شود.

- دکتر محمد عسکر فراشاه در گفت وگو با خبرنگار فارس در یزد ضمن تاکید بر لزوم توجه به حرارت بدن در تابستان، اظهارکرد: یکی از مواردی که می توان با توجه به آن حرارت بدن را در تابستان کنترل کرد، توجه به نوع تغذیه در این فصل است.

با توجه به اقلیم و گرمای خاص هر منطقه، نوعی از تغذیه مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به این که باید در فصل گرما غذاهای سبک وکاهش دهنده حرارت وصفرا مصرف شودتصریح کرد:باید از مصرف زیاد غذا و پرخوری در فصل گرما خودداری کرد.

این متخصص طب سنتی ایرانی افزود: بازهم تاکید می شود که هر فردی باید شرایط ویژه خود را نظر بگیرید مثلا فردی که با خوردن موادبا طبع سرد دچار مشکل می شود حتی درفصل تابستان هم نباید در مصرف آنها زیاده روی کند.

دکترمحمدعسکرفراشاه بااشاره به این که باشروع فصل تابستان طبیعی،در افراد مبتلا به انباشتگی بدن از اخلاط مختلف به ویژه در افرادی که فشار خون بالا افزایش غلظت خون حرارت وجوشش دم دارند مصرف روزانه شربت عناب توصیه می شود تصریح کرد: یک مشت عناب را زخمی کرده ودوازده ساعت خیسانده سپس بجوشانید تا پخته شوند واز پارچه صاف کرد ه ومجدد جوشانده تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای تندرستی در فصل گرما/ آبدوغ خیار یکی از بهترین غذاها در فصل تابستان

توصیه هایی برای تندرستی در فصل گرما/ آبدوغ خیار یکی از بهترین غذاها در فصل تابستان