مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 08:002021-06-21پزشكي

مبتلایان به کووید-19 دچار اختلالات شناختی و رفتاری بلندمدت می شوند


مطالعه ای جدید که در هفتمین کنگره ی آکادمی عصب شناسی اروپا(EAN) ارائه شده نشان می دهد افراد مبتلا به کووید-19 دو ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان دچار مشکلات شناختی و رفتاری می شوند.

- مطالعه ای جدید که در هفتمین کنگره ی آکادمی عصب شناسی اروپا(EAN) ارائه شده نشان می دهد افراد مبتلا به کووید-19 دو ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان دچار مشکلات شناختی و رفتاری می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از یورک آلرت، مشکلات حافظه، آگاهی فضایی(توانایی فرد در آگاهی از موقعیت اشیاء موجود در فضا و موقعیت بدن در رابطه با آنها) و پردازش اطلاعات از جمله مواردی هستند که تصور می شود در نتیجه ی ابتلا به کووید-19 هشت هفته پس از بروز بیماری به وجود آمده است.

در این تحقیقات مشخص شد که از هر پنج بیمار یک نفر به اختلال اضطراب پس از سانحه(PTSD) دچار شده است و 16 درصد از این افراد نشانه هایی از افسردگی بروز دادند.

این مطالعه در ایتالیا انجام شده است و در آن دو ماه پس از بروز علائم بیماری توانایی های عصبی شناختی افراد آزمایش و از آنها اسکن مغزی گرفته شد.

بیش از 50 درصد بیماران اختلالات شناختی را تجربه کردند.

16 درصد آنها مشکلاتی در کارکردهای اجرایی از جمله اختلال در حافظه کوتاه مدت، تفکر انعطاف پذیر(قابلیت تفکر همزمان در مورد مفاهیم چندگانه) و پردازش اطلاعات تجربه کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلایان به کووید-19 دچار اختلالات شناختی و رفتاری بلندمدت می شوند

مبتلایان به کووید-19 دچار اختلالات شناختی و رفتاری بلندمدت می شوند