مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 07:302021-06-21اجتماعي

قصه های بومی خراسان شمالی ثبت ملی می شوند


سرپرست اداره کل میراث، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، گفت: باهدف ترویج فرهنگ بومی و انتقال میراث شفاهی و معنوی به نسل جدید، قصه ها و لالایی های مردم استان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت ملی خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، علی مستوفیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت ملی میراث ناملموس با محوریت ادبیات شفاهی اقوام خراسان شمالی ازجمله موضوعات مشترک همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین متن قصه جمع آوری و مستند شده است، گفت: با اجرای برنامه های مشترک و خلاقانه درزمینهٔ کودک و نوجوان، در راستای حفظ فرهنگ اصیل مردمان استان تلاش خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل میراث، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به هنرمندان و پژوهشگران ادبیات شفاهی اقوام استان خراسان شمالی و ایجاد شورای سیاست گذاری برای پژوهش های راهبردی در راستای میراث ناملموس از دیگر موضوعات تفاهم نامه و همکاری مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

گفتنی است که بر اساس این تفاهم نامه میراث فراهم آوردن زمینه خدمات مشاوره ای در عرصه میراث ناملموس ازجمله دستورالعمل ها، فرمت ها، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی موردنیاز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه های بومی خراسان شمالی ثبت ملی می شوند

قصه های بومی خراسان شمالی ثبت ملی می شوند