مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 07:052021-06-21سياسي

تبعیض در قرارداد کارگران پایان می یابد؟


یک مقام کارگری اصلاح قراردادهای کار را از اولویتهای دولت رییسی در حوزه روابط کار برشمرد و بر ضرورت برقراری امنیت شغلی کارگران و رفع هرگونه تبعیض در قراردادهای کار تاکید کرد.

- فتح اله بیات در گفت و گو با ایسنا، اصلاح قراردادهای کار را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و تاکید کرد: معتقدم یک جرأت و جسارت، غیرت و شهامت نیاز داریم که دادنامه 179 دیوان عدالت اداری حذف شود تا در کارهایی که ماهیتشان مستمر است دیگر قرارداد کوتاه مدت با کارگر منعقد نشود.

وی گفت: تکلیف تبصره یک ماده 7 قانون کار مدتها است که روشن شده و در این تبصره سقف 4 سال برای کارهای موقت مشخص شده است لذا انتظار داریم هرچه سریع تر ابلاغ شود.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ادامه داد: اگر دادنامه 179 دیوان عدالت اداری لغو و به قراردادها توجه شود، در آن صورت امنیت شغلی حکمفرما و روابط کار اصلاح می شود و کارگر دل به کار می دهد.

به گفته بیات با لغو دادنامه، نظام های متفاوت پرداختی از بین می رود و دیگر شاهد نخواهیم بود که در کارهای مشابه یک نیروی کار قراردادی، یک نیرو پیمانی، یک نیرو استخدام یا غیررسمی باشد و تمام تبعیض ها از بین می رود.

وی تاکید کرد: اگر قرار به تفاوت در پرداختی ها باشد تابع موضوع طبقه بندی مشاغل و سابقه و سنوات خواهد بود غیر از این در جایی که کارگرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعیض در قرارداد کارگران پایان می یابد؟

تبعیض در قرارداد کارگران پایان می یابد؟