مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 06:452021-06-21پزشكي

کودکان خجالتی را چطور به جمع وارد کنیم؟/کلیدهای طلایی از بین بردن کم رویی بچه ها


این داستان حتما برایتان آشناست که کودکی هنگام احوالپرسی معمول با دیگران، پشت والدینش پنهان شده .

- ژنتیکی یا محیطی بروز می کند و نباید برای افراد باعث شرمندگی شود در حالیکه خیلی ها از خجالتی بودن خود موذب و ناراحت می شوند و همین هم باعث ایزوله شدن بیشترشان می شود به گفته محققان بیش از نیمی از بزرگسالان خجالتی هستند و نیمی از آنها هم مدعی هستند که از کودکی خجالتی شده اند.

نکته مهم این است که افراد بدانند خجالتی بودن در دوران کودکی قابل رفع و در بزرگسالی هم قابل درمان است فقط اینکه کودکان برای کنار گذاشتن خجالتشان نیاز به حمایت و کمک بزرگترها دارند.

ابتدا بررسی کنیم که اصلا این خجالت چه ریشه ای دارد؟ *کم رویی؛ آموختنی یا ژنتیکی؟ نخستین نکته این است که ویژگی های شخصیتی اغلب وراثتی هستند و کم رویی نیز به گفته محققان ژنتیکی است.

براساس تحقیقات محققان در دانشگاه هارورارد 15 تا 20 درصد نوزادان تازه به دنیا آمده در محیطشان ساکت و آرام هستند اما از همین میان افراد تنها 25 درصد در نوجوانی خجالتی باقی هستند و در دوران کودکی پرشور و نشاط نشان می دهند.

اما چنین تحقیقاتی درباره وراثتی بودن کم رویی نباید باعث شود که تصور کنیم کم رویی و خجالتی بودن صرفا ارثی است و محیط نمی تواند تاثیری روی افراد بگذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان خجالتی را چطور به جمع وارد کنیم؟/کلیدهای طلایی از بین بردن کم رویی بچه ها

کودکان خجالتی را چطور به جمع وارد کنیم؟/کلیدهای طلایی از بین بردن کم رویی بچه ها