مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 06:252021-06-21اقتصادي

استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط 7 متروی تهران


برای نخستین بار در کشور، تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خطوط متروی تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این امر در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی و با هدف بومی سازی تجهیزاتی صورت گرفته که امکان تهیه آنها از کشورهای خارجی در شرایط تحریم به سادگی میسر نبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، مهندس رضایی ملک مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو تهران با اعلام این موضوع افزود: به موجب تشکیل کارگروه ساخت داخل در شرکت مترو که از سال 1398 محقق شد، تلاش های بسیاری صورت پذیرفته تا با تکیه بر توانمندی صنعتگران و سازندگان داخلی، برخی تجهیزات و اقلام مصرفی در شبکه خطوط مترو بومی سازی شده و به این ترتیب نیازمندی های اینچنینی بدون وابستگی به شرکت های خارجی در داخل کشور تولید شود.

این امر نه تنها به چرخش چرخ های تولید صنعتی در ایران کمک کرده و باعث اشتغالزایی می شود، بلکه در برخی موارد نیز قیمت تمام شده محصولات مورد نیاز را نیزکاهش داده و باعث صرفه جویی ارزی قابل توجهی خواهد شد.

مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو در ادامه گفت: یکی از ملزومات برقی مهمی که در خطوط مترو مورد استفاده قرار می گیرد، ترانسفورماتورهای خشک پست های ترکشن (RS) است که تا پیش از این عمدتا از کشورهای ایتالیا و چین تامین می شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط 7 متروی تهران

استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط 7 متروی تهران