مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 06:002021-06-21پزشكي

زینک به کنترل فشارخون بالا کمک می کند


کلسیم و پتاسیم در تنظیم فشار خون نقش دارند، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که زینک (روی) نیز ممکن است در این مورد، نقش داشته باشد.

- کلسیم و پتاسیم در تنظیم فشار خون نقش دارند، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که زینک (روی) نیز ممکن است در این مورد، نقش داشته باشد.

جی پلاس ، به نقل از مدیکال نیوز، محققان به طور تصادفی هنگامی که در حال بررسی نقش زینک بر عملکرد مغز موش ها بودند، این یافته را کشف کردند.

مهر نوشت؛ پزشکان از راه های مختلفی برای کمک به افراد در کنترل فشارخون بالا استفاده می کنند.

هنگامی که ورزش و اقدامات غذایی، مانند افزایش مصرف پتاسیم و کاهش نمک، برای نگه داشتن فشار خون در حد قابل قبول کافی نباشد، داروهای متعددی در دسترس هستند.

دکتر اسکات آیتون ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ملبورن استرالیا، در این باره می گوید: زینک یک یون فلزی مهم در زیست شناسی است و با توجه به اینکه کلسیم و پتاسیم در کنترل جریان خون و فشارخون شناخته شده هستند، جای تعجب است که قبلاً از نقش زینک در این مورد آگاهی وجود نداشته است.

وی در ادامه می افزاید: ما در حال بررسی تأثیر داروهای حاوی زینک بر عملکرد مغز در بیماری آلزایمر بودیم که در مدل های موش صحرایی تحت درمان با داروها متوجه کاهش قابل توجه و غیرمنتظره فشار خون شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زینک به کنترل فشارخون بالا کمک می کند

زینک به کنترل فشارخون بالا کمک می کند