مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 05:352021-06-21پزشكي

احتمال از دست رفتن ماده خاکستری مغر در مبتلایان به کووید-19


نتایج یکی از مطالعات اخیر حاکی از آن است افرادی که پس از ابتلا به بیماری کووید-19 بهبود می یابند ممکن است به مرور زمان دچار مشکلاتی همچون از دست دادن ماده خاکستری و سایر بافت های مغزی بشوند.

- نتایج یکی از مطالعات اخیر حاکی از آن است افرادی که پس از ابتلا به بیماری کووید-19 بهبود می یابند ممکن است به مرور زمان دچار مشکلاتی همچون از دست دادن ماده خاکستری و سایر بافت های مغزی بشوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، مطالعه جدیدی که با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط بانک اطلاعات پزشکی(Biobank) انگلیس انجام شد، نشان می دهد که افراد نجات یافته از بیماری کووید-19 ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلاتی مانند از دست دادن ماده خاکستری شوند.

ماده خاکستری برای پردازش اطلاعات در مغز حیاتی است و غیرطبیعی بودن حجم ماده خاکستری ممکن است بر عملکرد و ارتباط نورون ها تأثیر بگذارد.

در این آزمایش، 782 داوطلب مورد بررسی قرار گرفتند و محققان اسکن مغزی قبل از همه گیری و پس از همه گیری افراد را با یکدیگر مقایسه کردند.

برای انجام این کار محققان از 394 فرد که از بیماری کووید-19 جان سالم به در برده بودند و 388 فرد سالم برای انجام چند اسکن مغزی دعوت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال از دست رفتن ماده خاکستری مغر در مبتلایان به کووید-19

احتمال از دست رفتن ماده خاکستری مغر در مبتلایان به کووید-19