مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 05:152021-06-21بين الملل

پس از مرگ رهبر بوکوحرام، داعش به دنبال قدرت گرفتن در غرب آفریقاست


در پی مرگ رهبر بوکوحرام و پیوستن اعضای آن به داعش، این گروه تروریستی تهدید کرده که شهرهای مهم در غرب آفریقا را تحت کنترل خود در می آورد.

- در پی مرگ رهبر بوکوحرام و پیوستن اعضای آن به داعش، این گروه تروریستی تهدید کرده که شهرهای مهم در غرب آفریقا را تحت کنترل خود در می آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه دیلی اکسپرس، داعش تهدید کرده که در پی گسترش موفقیت آمیز کنترلش بری مناطقی که پیشتر در اختیار بوکوحرام بود، قدرتش را تحکیم می بخشد.

این تهدید در حالی صورت گرفته که ابوبکر شیکاو، رهبر بوکوحرام به زندگی خود پایان داده و نیروهای این گروه به داعش ملحق شده اند.

رافائلو پانتوچی، کارشناس مرکز بین المللی تحقیقات تروریسم و خشونت سیاسی گفت، مرگ شیکاو در مه 2021 به داعش کمک کرد تا اعضای بوکوحرام را که یک جایگزین مثبت تر برای این گروه وحشی است، به خدمت بگیرد.

وی گفت: آنچه ما از زمان مرگ شیکاو شاهد بوده ایم، این است که گروه بوکوحرام به صورت واقعی به دنبال تحکیم قدرت است و افراد بیشتری به داعش ملحق شده و این گروه تروریستی به دنبال تسلط بر شهرهای بیشتری در غرب آفریقاست.

این کارشناس افزود: مسلما اوضاع به جایی رسیده است که آنها مسیر برخی از این شهرهای بزرگ را از جاده ها و مسیرهای اطراف خود قطع می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از مرگ رهبر بوکوحرام، داعش به دنبال قدرت گرفتن در غرب آفریقاست

پس از مرگ رهبر بوکوحرام، داعش به دنبال قدرت گرفتن در غرب آفریقاست