مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 05:052021-06-21بين الملل

دست خالی «جباراف» از سفر به ترکیه؛ پشت پای «آنکارا» به درخواست «بیشکک»


نخستین سفر رسمی رییس جمهور قرقیزستان به ترکیه هر چند با تبلیغات زیادی در رسانه های این کشور بازتاب داشت اما دستاورد قابل توجه اقتصادی و مالی نداشت و عملا «آنکارا» به درخواست های «بیشکک» پشت پا زد.

- الکساندر کنیازف کارشناس سیاسی روس در یادداشتی که در اختیار خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس قرار داد، به بررسی نتایج سفر رسمی رییس جمهور قرقیزستان به ترکیه پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: نخستین بازدید رسمی سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان از ترکیه در 9-10 ژوئن را می توان تلاشی برای کاهش تأثیر منفی سفر عملا بی نتیجه وی در 25 می سال جاری میلادی به روسیه دانست.

پس از مرحله حاد درگیری های مرزی قرقیزستان و تاجیکستان، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان از مسکو بازدید کرد.

از رهبران کشورهای شوروی پیشین تنها از وی جهت حضور در رژه نظامی سالروز پیروزی -  9 می دعوت شد، زیرا رحمان در حال حاضر ریاست دوره ای شورای سران سازمان پیمان امنیت جمعی را بر عهده دارد.

با این وجود حضور رییس جمهور تاجیکستان در رژه نظامی در مسکو را در قرقیزستان به عنوان حمایت سیاسی و روحی و روانی از دوشنبه تلقی کردند.

با توجه به این نکته، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه لازم دانست تا به نحوی تعادل را رعایت کرده و از رییس جمهور قرقیزستان برای سفر به مسکو دعو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست خالی «جباراف» از سفر به ترکیه؛ پشت پای «آنکارا» به درخواست «بیشکک»

دست خالی «جباراف» از سفر به ترکیه؛ پشت پای «آنکارا» به درخواست «بیشکک»