مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 03:552021-06-21اقتصادي

تهران نیازمند 50 هشدار دهنده سریع زلزله/ پایان عمر مفید 50 بیمارستان


رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه تهران نیازمند 50 هشدار دهنده سریع زلزله است، گفت: تنها 20 درصد برای مقابله با مخاطرات زلزله آمادگی داریم.

- رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سامانه هشدار سریع زلزله با اعلام هشدار 5 ثانیه پیش از وقوع زلزله می تواند تلفات زلزله را 10-15 درصد کاهش دهد، گفت: این سامانه برای ما بسیار قیمتی است و نیازمند سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.

کرمی محمدی با اشاره به اینکه تاریخچه ورود این سامانه به کشور به سال 94 و در زمان حضور جایکای ژاپن در ایران باز می گردد، ابراز داشت: مشابهت توکیو و تهران باعث شد که جایکا ترتیب ورود این سامانه را در ایران شکل دهد و برای راه اندازی این سامانه 4 سنسور به تهران هدیه کرد که در گسل مشا و در نقطه ای نزدیک دماوند کار گذاشته شدند.

وی در ادامه ابراز داشت: در سال 97، 22 سنسور دیگر از سوسیس خریدیم اما سویسی ها این سنسورها را تحویل نمی داد و می گفتند قیمت بالاتر رفته و در نهایت با ترفندهایی بدون پرداخت پول اضافه این 22 سنسور را تحویل گرفتیم و تعداد سنسورها به 24 عدد رساندیم.

کرمی محمدی گفت: این سنسورها در خارج از تهران یعنی بر روی گسل ری، پیشوا، ملارد کار گذاشته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران نیازمند 50 هشدار دهنده سریع زلزله/ پایان عمر مفید 50 بیمارستان

تهران نیازمند 50 هشدار دهنده سریع زلزله/ پایان عمر مفید 50 بیمارستان