مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 03:252021-06-21اقتصادي

شوتِ شوتی ها


انتقال کالای قاچاق از خودروهای سنگین به سبک؛ واژه شوتی را در کشورمان رایج کرد و در لرستان بسیاری از جوانان بیکار روی به این کار آوردند و راه بنادر جنوبی را در پیش گرفتند.

- ایسنا/لرستان انتقال کالای قاچاق از خودروهای سنگین به سبک؛ واژه شوتی را در کشورمان رایج کرد و در لرستان بسیاری از جوانان بیکار روی به این کار آوردند و راه بنادر جنوبی را در پیش گرفتند.

بیشتر خودروهای شوتی فقط صندلی راننده دارد و مابقی صندلی ها را درمی آورند و در آن باری که از گمرگ خارج نشده را قرار می دهند که بیشتر لباس، پارچه، لوازم آرایش و.

است.

رانندگان در قبال پولی که می گیرند وظیفه دارند بار را به دست صاحب و یا خریدار اصلی که عمدتاً پایتخت نشین هستند، برسانند و برای این کار باید یک وثیقه یا مقداری پول نزد صاحب بار بگذارند.

اگر موفق نشوند بار را تمام و کمال به دست صاحب اصلی برسانند از آن وثائق استفاده می شود.

این خودروها که بعضاً فاقد پلاک یا پلاک مخدوش بوده در لرستان بیشتر به سمت بندر می روند و از آنجا به مقصد تهران بارگیری می کنند و با سرعت آنچنانی در جاده ها به هوای مقصد ویراژ می روند.

لرستان که مطابق آمار مرکز آمار صدرنشین جدول فلاکت است، جوانان زیادی دارد که وارد این عرصه خطرناک شده اند و چند 10 نفر نیز در این راه جان خود را از دست داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوتِ شوتی ها

شوتِ شوتی ها