مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 03:102021-06-20سياسي

علت تاکید امام بر عدم دخالت ائمه جمعه در انتخابات چه بود؟


امام خمینی در سی و یکم خرداد سال 66 با نامه دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه درباره عدم دخالت ائمه جمعه در امر انتخابات موافقت کردند.

- در نامه ای در تاریخ سی و یکم خرداد سال 66 مطابق با بیست و چهارم شوال 1407 خطاب به دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه بر عدم دخالت ائمه جمعه در انتخابات تاکید کردند.

متن نامه امام در ادامه آمده است: "[ بسم الله الرحمن الرحیم.

از آنجا که نمازجمعه پایگاه بزرگ سعادت و سیاست اسلام و میعادگاه مردم ‎ ‎ حزب الله است، دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه سراسر کشور با کسب اجازه از محضر حضرت امام ـ مدظله ‎ ‎ ـ برادرانه به حضرات آیات و حجج اسلام ائمه محترم جمعه و ستادهای نماز جمعه سراسر کشور ‎ ‎ تذکرات ذیل را ارائه می نماید: باز هم بخوانید: 1.

بر اساس تجربیات حاصله از انتخابات دور اول و دوم مجلس شورای اسلامی و بروز اختلافات ‎ ‎ در پاره ای شهرها بدین وسیله به آقایان محترم ابلاغ می شود از معرفی افراد به عنوان کاندیدا و ‎ ‎ موضعگیری له یا علیه اشخاص و استفاده انتخاباتی از تریبون نماز جمعه خودداری نمایند.

2.

در صورتی که برخی از عزیزان ائمه محترم جمعه تصمیم دارند در انتخابات آینده خود را ‎ ‎ کاندیدا نمایند لازم است از تاریخ ‎[2]‎ ( ) از سمت امامت جمعه استعفا نمایند تا دبیرخانه جهت ‎ ‎ جایگزینی افراد واجد شرایط تصمیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تاکید امام بر عدم دخالت ائمه جمعه در انتخابات چه بود؟

علت تاکید امام بر عدم دخالت ائمه جمعه در انتخابات چه بود؟