مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 01:552021-06-20بين الملل

یک کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه رفت


منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که یک کاروان نیروهای اشغالگر آمریکا از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در کردستان عراق وارد خاک سوریه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از تارنمای شبکه خبری روسیا الیوم، به گفته منابع سوری، این کاروان لجستیکی مرکب از 30 کامیون حامل تانکرهای سوخت، بولدزورها و خودروهای سواری شاسی بلند بود که به سمت پایگاه های آمریکا در الحسکه و شرق دیر الزور درحال حرکت بودند.

در هفته های گذشته، بارها نیروهای آمریکایی تانکرهای نفت را نیز از طریق همین گذرگاه غیر قانونی الولید به عراق منتقل کرده اند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به قسد کنترل بیشتر میدان های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند.

منابع خبری 12 مردادماه به نقل از مظلوم عبدی فرمانده شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد نفتی بسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه رفت

یک کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه رفت