مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 23:152021-06-20اقتصادي

واکسن های ایرانی کرونا به بازار جهانی راه خواهند یافت


علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران گفت: فکر می کنم واکسن های ایرانی کرونا حتما سهم قابل توجهی از بازار جهانی را تصاحب خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، بیگلری یکشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی در مورد صادرات واکسن پاستوکووک اشاره کرد و افزود: با توجه به سابقه یکصد ساله در تولید واکسن، ثابت شدن واکسن ایمن و کارا و موثر بودن در مقابل جهش های جدید، بازار صادراتی برای این واکسن باز خواهد بود.

او ادامه داد: مجموعه انستیتو پاستور سابقه یکصد ساله در زمینه تولید دارد و این مجموعه یکی از قدیمی ترین سازندگان واکسن در منطقه و همینطور در دنیا است.

بیگلری افزود: ثابت شده که این واکسن در سنین 18 تا 90 سال بدون خطر مورد استفاده قرار گیرد.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: در کشور کوبا 44 هزار نفر و در ایران 24 هزار نفر دوز دوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و کوبا را دریافت کرده اند.

بیگلری گفت: واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا به صورت همزمان در فاز نهایی قرار دارند و در کشور کوبا 44 هزار نفر و در ایران هم 24 هزار نفر در 8 شهر کشور دوز دوم را دریافت کرده اند.

وی افزود: در یک سال گذشته فناوری واکسن در کشور به اندازه 20 سال پیشرفت کرد به عبارتی کووید 19 با تمام مشکلاتش، فرصت بی نظیری را برای صنعت واکسن ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن های ایرانی کرونا به بازار جهانی راه خواهند یافت

واکسن های ایرانی کرونا به بازار جهانی راه خواهند یافت