مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 23:152021-06-20بين الملل

ترکیه: افغانستان خواهان حضور ما در این کشور است


وزیر امور خارجه ترکیه گفت که دولت افغانستان می خواهد ترکیه در اینجا بماند، ما همیشه گفته ایم که در کنار افغانستان خواهیم بود و تا زمانی که آنان نیاز داشته باشند ما خواهیم ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از دیلی صباح، به دنبال توافق آمریکا و ترکیه در مورد تامین امنیت فرودگاه کابل توسط این کشور، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه عملکرد و امنیت فرودگاه برای افغانستان بسیار مهم است و آن را دروازه افغانستان به جهان توصیف کرد.

چاووش اغلو افزود، حفظ امنیت فرودگاه نه تنها برای افغانستان بلکه برای بقای کلیه نمایندگی های دیپلماتیک از جمله ترکیه مهم است.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به مسئولیت جدید کشورش برای تامین امنیت فرودگاه کابل تاکید کرد که این تعهدی نیست که ترکیه به تنهایی از عهده آن برآید، ترکیه به حمایت کشور های مهم و متحدان و بیش از همه خود افغانستان نیاز دارد.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که هم اکنون در سفر به ترکیه به سر می برد طی سخنانی از تأمین امنیت فروگاه کابل توسط نیرو های ترکیه استقبال کرده و آنرا با اهمیت خواند.

ترکیه بتازگی اعلام کرده که با آمریکا درباره تأمین امنیت فرودگاه کابل توافق شده و این توافق پس از آنکه آنکارا در پی مشارکت پاکستان بوده، در افغانستان واکنش در ژی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: افغانستان خواهان حضور ما در این کشور است

ترکیه: افغانستان خواهان حضور ما در این کشور است