مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 20:102021-06-20ورزشي

فوتبال و زلزله ساعت صفر و 30


31 سال پیش حادثه ناگوار زلزله رودبار و منجیل یکی از خاطرات تلخ تاریخ ایران را رقم زد و این اتفاق به شکل عجیبی با اتفاق فوتبال همزمان شد.

- گروه ورزشی جی پلاس، شبنم روحی: فوتبال همیشه یادآور هیجان، نشاط و بسیاری اتفاقات ریز و درشت بوده و هست اما جام جهانی 1990 برای ایرانی ها نه یادآور قهرمانی آلمان هاست، نه میزبانی ایتالیا و آقای گلی اسکیلاچی، نه درخشش ماتیوس و نه هیچ چیز دیگر جز زلزله! ساعت 30 دقیقه بامداد 31 خرداد 1369 و جان باختن حدود 40 هزار نفر و داغدار شدن یک ایران.

حتی اگر جدال برزیل و اسکاتلند نتیجه عجیب یا اتفاق خارق العاده ای داشت به مانند امروز و بعد از 31 سال اینگونه در ذهن ایرانی ها نمی ماند: پخش یک بازی از معتبرترین تورنمنت فوتبالی همزمان با زلزله مرگبار منجیل و رودبار.

در آن زمان نه خبری از پخش مستقیم کل مسابقات بود؛ نه تلویزیون های بزرگ و رنگی اما فوتبالی که در آن مشخص نبود برزیل زرد پوشیده و اسکاتلند سورمه ای، جان بسیاری را نجات داد؛ آن ها که به امید دیدن بازی مرحله سوم جام جهانی بیدار مانده بودند و توانستند از دل یک حادثه تلخ زنده بیرون بیایند و سال ها با خاطرات تاسف بار آن زندگی کنند.

بسیاری نه فقط گل دقیقه 82 مولر را ندیدند بلکه شاید اصلا نفهمیدند سرنوشت آن بازی چه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوتبال و زلزله ساعت صفر و 30

فوتبال و زلزله ساعت صفر و 30